• Inloggen
  • Contact
  • Showroom

Klantenservice

Vragen voordat u gaat bestellen

Worden er bezorgkosten berekend bij mijn bestelling?
Wat is de levertijd van de parasols?
Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Hoe kan ik betalen?
Krijg ik garantie op de parasols?
Hoe worden mijn gegevens beveiligd?
 

Vragen nadat u besteld heeft

Hoe volg ik mijn bestelling nadat deze verzonden is?
Hoe kan ik artikelen retourneren?
Ik heb een klacht of probleem. Hoe lossen jullie dit op?
 

Overige vragen

Kan ik bij jullie een nieuw parasoldoek voor mijn parasol bestellen?
Kan ik bij jullie losse onderdelen voor mijn parasol bestellen?
 

Goed om te weten

Controleren levering
Algemene voorwaarden

 

Worden er bezorgkosten berekend bij mijn bestelling?

Eventuele verzendkosten zijn afhankelijk van het artikel dat u bestelt en de orderwaarde van de bestelling. In onderstaand overzicht vindt u terug wanneer verzendkosten van toepassing zijn.

Voor sommige zware parasolvoeten zijn wij genoodzaakt extra verzendkosten in rekening te brengen. Voor voeten met een totaalgewicht van 30kg tot 40kg bedragen de verzendkosten €30,00. De verzendkosten voor voeten boven de 40 kg bedragen €40,00. Voor verzending naar de Waddeneilanden wordt een toeslag berekend. Informeer hiervoor bij de klantenservice.

In de tabellen hieronder vindt u de verzendkosten overzichtelijk onder elkaar.

 
Verzendkosten m.u.v de Waddeneilanden*, Zeeuws-Vlaanderen en België
Artikelgroep Tot €50,- Van € 50,- tot €150,- Vanaf €150,-
Parasols €5,95 €4,95 gratis
Overige artikelen €5,95 gratis gratis
Parasolvoeten vanaf 30kg €30,00
Parasolvoeten vanaf 60kg €40,00
* Bezorging op Waddeneilanden alleen op aanvraag
 
Verzendkosten Zeeuws-Vlaanderen en België*
Artikelgroep Tot €50,- Van € 50,- tot €150,- €150,- tot €500,- Vanaf €500,-
Kleine parasols (PostNL) €5,95 €4,95 gratis gratis
Grote parasols (Transporteur) €13,95 €13,95 €13,95 gratis
Overige artikelen €5,95 gratis gratis gratis
Parasolvoeten vanaf 30kg €37,50
Parasolvoeten vanaf 60kg €47,50

* Tarieven gelden voor Vlaanderen. Bezorging naar postcodes 5000-6999 op aanvraag.

NB: Bij bestelling van meerdere prodcuten, worden de tarieven niet opgeteld. Alleen het tarief van het product met de hoogste verzendkosten is van toepaasing. Bestelt u bijvoorbeeld een grote parasol met een zware voet, dan betaalt u alleen de verzendkosten voor de voet.


Wat is de levertijd van de parasols?

Parasol-shop.nl levert direct vanuit eigen magazijn vanuit Someren. Orders op werkdagen besteld voor 15.00uur kunnen dezelfde dag nog verzonden worden (met uitzonderzing van zware parasolvoeten). U ontvangt uw bestelling de volgende dag al in huis. Bestellingen geplaatst op zaterdag en zondag worden op maandag verzonden. Bij het afronden van de bestelling kunt u uiteraard ook aangeven dat u de bestelling op een andere dag wenst te ontvangen.

Indien u bij de eerste bezorgpoging niet thuis bent, wordt er de volgende dag een nieuwe bezorgpoging gedaan. Bent u ook de tweede keer niet aanwezig, dan dient u contact op te nemen met de transporteur. U ontvangt een kaartje in de bus met meer info. Heeft u het kaartje gemist of niet ontvangen? Dan kunt u bellen met de klantenservice van de vervoerder. De gegevens vindt u op het kaartje of in de e-mail van de vervoerder.

Onderstaand schema toont de bezorgdagen van de transporteur. Let op: dit is een indicatief schema. Door onzvoorziene omstandigheden kan het voor komen dat uw bestelling later geleverd wordt.

Besteld op: Eerst mogelijke leverdag: 
maandag dinsdag
dinsdag woensdag
woensdag donderdag
donderdag vrijdag
vrijdag zaterdag
zaterdag dinsdag
zondag dinsdag
 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Uiteraard is het ook mogelijk om uw parasol op te halen. Dit kan bij de showroom van Bogaart Tuinmeubelen in Someren. Indien u uw parasol wilt ophalen kunt u dit aangeven tijdens het bestelproces op onze website. U krijgt van ons bericht wanneer uw parasol bij ons klaar staat om opgehaald te worden. Kijkt u van tevoren even naar de openingstijden van onze winkel. Neemt u alstublieft een uitdraai van de factuur mee die u per e-mail van ons heeft ontvangen.

Adres
Bogaart Tuinmeubelen
Kerkendijk 92A
5712 EW Someren
tel: 0493-496970


Hoe kan ik betalen?

U kunt op verschillende manieren bij ons betalen. Alle elektronische betaalmethoden worden via een beveiligde SSL verbinding verwerkt. Onze partner in het verwerken van de betalingen is Buckaroo – Online Payment Services.
 

iDeal

Betalen met iDealHeeft u toegang tot internetbankieren? Dan kunt u automatisch ook gebruik maken van iDeal. Betalingen met behulp van iDeal worden veilig verwerkt in de betalingsomgeving van uw eigen bank. iDeal betalingen worden zonder vertragingen verwerkt. Dat heeft voor u als voordeel dat uw order altijd direct kan worden verwerkt.
 

Overschrijving

Een tweede betaaloptie is een overschrijving. U krijgt per e-mail een bericht van onze betalingspartner Buckaroo waarin de betalingsgegevens staan vermeld. Zodra de betaling bij ons binnen is (dit kan enkele dagen duren) wordt uw order verwerkt. De door u bestelde producten worden direct bij het plaatsen van de bestelling voor u gereserveerd.

Maestro

Betalen uw Maestro betaalpasMet Maestro betaal je veilig en snel online. Er zijn drie voorwaarden om te kunnen betalen met Maestro:

  • Uw bank ondersteunt de  Maestro betaalmethode
    Op dit moment ondersteunen de volgende banken online Maestro betalingen: BNP Paribas Fortis, CBC, Centea, Dexia, Fintro, en KBC.
  • U bent in het bezit van een authenticatiemiddel
    Afhankelijk van uw bank worden uw online betaling beschermt door een kaartlezer, paswoord of ander authenticatiemiddel. Indien u nog geen authenticatiemiddel heeft kunt u contact opnemen met uw bank.
  • U bent in het bezit van een SecureCode
    Mocht u nog geen SecureCode bezitten, dan kunt u deze aanvragen bij uw bank.

CreditCard

Betalen met Visa of MastercardParasol-shop accepteert Visa en MasterCard kaarten. CreditCard betalingen worden direct verwerkt waardoor uw order ook direct verzendklaar kan worden gemaakt. Voor betaling middels creditcard vragen wij 1,95% betalingskosten over het aankoopbedrag. Vanwege de fraude gevoeligheid van CreditCard betalingen komt het voor dat wij u vragen om een kopie van een legitimatiebewijs. Wij volgen hierbij het beleid van de CreditCard maatschappijen.

Betaling onder rembours

Bij Parasol-shop kunt u ook onder rembours betalen. U betaalt de factuur dan aan de chauffeur die de bestelling komt afleveren. Aan een rembourszending zijn extra kosten à €17,50 verbonden. In sommige gevallen vragen wij u een aanbetaling te doen alvorens wij de bestelling afronden. Dit gebeurt onder andere wanneer: artikelen bij onze leverancier besteld moeten worden; uw order een hoog orderbedrag heeft; of wanneer u uw order op een later tijdstip geleverd wilt hebben. Bij annulering van uw order worden eventueel gemaakte kosten van retourzending aan u doorberekend.
N.b.: vanaf maart 2015 bezorgt PostNL rembourszendingen met een waarde boven €500,00 wegens veiligheidsredenen altijd op het dichtsbijzijnde Postkantoor of Pakketpunt. U betaalt het remboursbedrag op het Postkantoor of Pakketpunt.


Krijg ik garantie op de parasols?

Op al onze parasols is een garantie van één jaar van toepassing. Zaken die onder de garantie vallen zijn:

  • Fabricagefouten
  • Kromtrekken frame
  • Materiaalfouten
Zaken die niet onder de garantie vallen zijn:
  • Scheuren of verkleuren doek
  • Schade aan ritsen
  • Slijtage/breken van touw
  • (Wind)schade
Toelichting producteigenschappen stoffen doeken

Knikvouwen

Tijdens de confectie en het vouwen van de zonwerende stoffen ontstaan knikvouwen. Deze knikvouwen kunnen bij tegenlicht donkerder lijken dan de rest van de stof. Dit is geen productiefout. Het vermindert de mate van degelijkheid van de parasol niet.

Witte breuk

Witte breuk zijn lihcte strepen die tijdens de verwerking ontstaan en ook bij de grootste zorgvuldigheid niet altijd kunnen worden vermeden. Dit valt derhalve niet onder garantie.

Corrosie

Vroeg of laat corrodeert elk metaal. Afhankelijk van de omgeving waarin de parasol zich bevindt gaat dit sneller of langzamer. Met name in kustgebieden, omgevingen bij zwembaden en industriële gebieden dient men rekening te houden met een sneller corrosieproces dan in andere gebieden. Metaalcorrosie is in de meeste gevallen geen grond voor reclamatie.

Inzetstukken

Bij grote parasols worden vanwege het grote oppervlak van het doek inzetstukken gebruikt. Dit betekent dat het doek uit segmenten kan bestaan.

Stok-  en opslagvlekken

Om te voorkomen dat beschermhoezen en parasoldoeken stok- of opslagvlekken vertonen, is het belangrijk om de volgende adviezen te volgen.
  • Parasols die nat zijn altijd zo snel mogelijk open laten drogen.
  • Ook bij parasold die beschermd zijn met een hoes kunnen er door een te hoge luchtvochtigheid schimmelsporen ontstaan. Wij adviseren daarom om parasols die buiten staan regelmatig te openen.
  • In principe wordt het niet aangeraden om parasols buiten te laten overwinteren. Door winterse omstandigheden en afwezigheid van ventilatie kan er condens ontstaan onder de hoes.
 

Hoe worden mijn gegevens beveiligd?

Onze website maakt gebruik van een gecertificeerde SSL beveiliging. Dat betekent dat de gegevens die u invoert tijdens uw bestelling niet kunnen worden onderschept door kwaadwillenden. Wij zullen uw gegevens nooit verstrekken aan derden en alleen gebruiken voor het afronden van uw order. Lees ook ons privacy statement hierover.

Uw credit card en bankgegevens worden via uw eigen beveiligde bankomgeving (iDeal en overschrijving) of via de beveiligde omgeving van onze betalingspartner Buckaroo Payment Services (credit card) verwerkt. De beveiliging van deze gegevens is daarmee in professionele handen.


Hoe volg ik mijn bestelling nadat deze verzonden is?

Nadat uw bestelling door ons verzonden is ontvangt u een verzendbevestiging per e-mail. Als uw bestelling met PostNL verzonden wordt (kleinere parasols), dan vindt u in deze e-mail een link naar de track en trace website van PostNL: www.postnl.nl

Met behulp van deze track en trace barcode en uw postcode kunt u het pakket volgen. In de meeste gevallen wordt uw pakket de dag na verzending bij u thuis bezorgd.

Grotere parasols worden met een transporteur verzonden. U ontvangt een e-mail van de transporteur met daarin informatie over de status van uw zending.

N.b.: Het kan soms voorkomen dat uw pakket vertraging oploopt en niet de eerstvolgende dag wordt bezorgd.


Producten retourneren

Onze retour instructies vindt u op de volgende pagina: Retourneren


Ik heb een klacht of probleem. Hoe lossen jullie dit op?

Het kan zijn dat u een probleem of klacht heeft over een levering of over een product. Dat is vervelend voor u en dat willen we graag oplossen. Wij hechten er waarde aan dat u tevreden bent over onze producten en service. Daarom kijken we samen met u naar een oplossing.

Om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen, vragen we u om uw klacht of probleem altijd per e-mail aan te melden. Ons e-mailadres is klantenservice@parasol-shop.nl Voegt u alstublieft de volgende informatie toe, zodat wij direct aan de slag kunnen met een oplossing.

  • Factuurnummer van uw bestelling
  • Naam of artikelnummer van het product (in geval van probleem met product)
  • Één of meerdere foto's (in geval van probleem met product)
  • Beschrijving van het probleem of de klacht

Wij proberen uw bericht zo spoedig mogelijk, maar altijd binnen een werkdagen te beantwoorden. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Parasol-shop.nl bij is aangesloten.


Kan ik bij jullie een nieuw parasoldoek voor mijn parasol bestellen?

Iedere parasol heeft een eigen doek met een eigen maat. Indien u een parasol heeft van het merk Hartman, Borek, Glatz of Umbrosa (u vindt het merk terug op het frame van uw parasol), dan kunnen wij mogelijk een origineel doek voor u bestellen. Stuurt u ons aub per e-mail het type en de doorsnede van uw parasol door en wij informeren naar prijs en beschikbaarheid bij onze leveranciers.

Indien u een parasol heeft van een ander merk, dan kunnen wij geen originele doeken voor u bestellen. Eventueel kunnen wij wel een doek van het merk Borek bestellen. Echter, u dient er rekening mee te houden dat het doek wellicht niet perfect past op uw parasol. Mogelijk moeten de baleinen van uw parasol worden ingekort, of dient u het doek met schroeven vast te zetten op de baleinen.

Parasoldoeken worden per aanvraag besteld bij onze leverancier en kunnen niet geretourneerd worden. Een overzicht van doeken die u direct online kunst bestellen vindt u hier: Parasoldoeken


Kan ik bij jullie losse onderdelen voor mijn parasol bestellen?

Indien u een parasol heeft van het merk Hartman, Borek, Glatz of Umbrosa (u vindt het merk terug op het frame van uw parasol), dan kunnen wij mogelijk nieuwe onderdelen bestellen voor uw parasol. Stuurt u ons aub per e-mail het type en de doorsnede van uw parasol door en wij informeren naar prijs en beschikbaarheid bij onze leveranciers.

Parasolonderdelen van andere merken kunnen wij helaas niet bestellen.


Controleren levering

Controleer na levering altijd direct of u alle producten in goede staat ontvangen heeft. Let daarbij specifiek op de volgende punten:

  • Is het artikel onbeschadigd geleverd?
  • Is de zending compleet zonder dat u artikelen mist?
  • Heeft u de producten ontvangen die u besteld heeft?


Indien u na controle gebreken in de levering ontdekt dient u deze binnen één werkdag per mail te melden: klantenservice@parasol-shop.nl. Wij zorgen er dan voor dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost. Reclamaties moeten altijd binnen één werkdag gemeld worden, nadien kan deze niet meer in behandeling worden genomen.


Algemene voorwaarden

Onze algemene voorwaarden vindt u op de volgende pagina: Algemene voorwaarden
 


Betaal mogelijkheden
Navigatie
Het product is met succes toegevoegd aan de winkelwagen
0 items in mandje - €0,00