Retourneren en ruilen

Vragen over retouren en ruilen
Hoe kan ik artikelen retourneren?

Je kunt de producten die je bij Parasol-shop.nl hebt gekocht binnen 14 dagen retourneren*. Voorwaarde voor retourneren is dat de producten niet zijn gebruikt, onbeschadigd zijn en indien mogelijk in de originele verpakking verpakt zijn.

Let op: ter bescherming van stoffen, moeten parasols, parasolhoezen en parasoldoeken altijd geretourneerd worden in de doorzichtige plastic verpakking waarin ze geleverd worden. Bewaar deze verpakking goed en zorg dat deze heel blijft. Stoffen producten kunnen niet zonder dit plastic in een kartonnen doos verstuurd worden.

Wanneer je een product wilt retourneren dat je via PostNL ontvangen hebt ga je als volgt te werk:

  • Stuur het artikel en de bijbehorende ingevulde pakbon/retourbon binnen 14 dagen aan ons terug. Je dient de verzendkosten daarvoor zelf te voldoen.

Wanneer je een product wilt retourneren dat via een vrachtvervoerder bezorgd is, ga je als volgt te werk:

  • Stuur een email naar de klantenservice en geef aan welke producten je wilt laten afhalen. Geef ook aan op welke dag je de producten wilt laten afhalen. Kies een dag waarop je de gehele dag thuis kunt zijn.
Vervolgens: 
  • Geef op de pakbon/retourbon aan welk artikel je retourneert en hoeveel stuks je retourneert.
  • Indien je de order vanuit het buitenland betaald hebt per bankoverschrijving, schrijf dan je IBAN en BIC nummer op de factuur. Zonder IBAN en BIC kan het aankoopbedrag niet worden teruggestort op een buitenlandse rekening.
  • Indien u het retourformulier niet meer in bezit hebt kunt je het modelretourformulier gebruiken.PDF modelretourformulier

De kosten voor een afhaling met een vervoersbedrijf staan in onderstaande tabel. Deze kosten worden ingehouden op het terug te storten bedrag. Heb je meerdere parasols of voeten die je wenst af te laten halen? Informeer dan naar de afhaalprijs bij de klantenservice.

Artikel Nederland Zeeuws-Vlaanderen en België
Stokparasol €30,00 €42,00
Zweefparasols €37,50 €49,50
Europallets €67,50 €82,50
Kleine pallets €52,50 €60,00

Houd er rekening mee dat je de producten zelf dient te verpakken. Indien mogelijk in de originele verpakking. Je bent zelf verantwoordelijk voor het transportrisico tijdens de retourzending.

Wanneer je order wordt afgehaald door transporteur Thijs, zijn de Aanvullende voorwaarden bezorging met transporteur van toepassing. Je kunt kunt je order uiteraard ook met een andere vervoerder naar keuze aan ons retourneren.

Je kunt je bestelling natuurlijk ook altijd retour brengen bij ons magazijn in Someren-Heide. Dat kan gedurende de openingstijden. Zorg dat je de producten verpakt zoals je ze ontvangen hebt en neem ook ee ingevulde pakbon mee, dan kunnen we je zo snel mogelijk helpen.

Na controle en goedkeuring van de geretourneerde artikelen wordt het aankoopbedrag (inclusief eventuele leveringskosten, exclusief eventuele afhaalkosten) zo snel mogelijk teruggestort op uw rekening. Wij zullen het aankoopbedrag binnen 14 dagen na retourmelding aan je terugstorten, mits het product binnen deze tijd bij ons is aangekomen of wij bewijs van verzending ontvangen hebben. We zullen voor terugbetaling altijd dezelfde betaalwijze gebruiken als gebruikt is voor het plaatsen van de order. We zullen nooit betalingskosten hanteren voor een terugbetaling.

* Producten die op bestelling of op maat voor u geproduceerd worden, zoals horecaparasols van het merk Glatz, kunnen niet worden geretourneerd of geruild. Het recht van retourneren geldt alleen voor online aankopen (aankopen in de winkel zijn uitgesloten). Het recht van retourneren geldt alleen voor consumenten en is niet van toepassingen op orders geleverd aan bedrijven, stichtingen of instellingen.

Adres voor retournering:
Bogaart Tuinmeubelen
Kerkendijk 92A
5712 EW Someren

Hoe snel wordt ik terugbetaald na retourneren? Als je retour in ons magazijn binnen komt, dan wordt deze in 90% van de gevallen binnen twee dagen gecontroleerd en verwerkt. Na verwerking van de retour heb je het geld meestal binnen twee dagen terug op je rekening. Als het erg druk is, kan de verwerking soms wat langer duren.
Wat zijn de uitzonderingen op retourneren? Parasols of andere artikelen die op speciale bestelling voor je gemaakt worden (bijvoorbeeld bij horeca parasols of grotere aantallen van andere producten) zijn uitgesloten voor retournering. Het recht van retourneren geldt alleen voor online aankopen (aankopen in de winkel zijn uitgesloten). Het recht van retourneren geldt alleen voor consumenten en is niet van toepassingen op orders geleverd aan bedrijven, stichtingen of instellingen.
Kan ik producten ook in de winkel retourneren? Ja, dat is geen probleem. Zorg ervoor dat alle producten in de originele verpakking zitten en neem de ingvulde pakbon mee zodat we je direct kunnen helpen.
Navigatie
Het product is met succes toegevoegd aan de winkelwagen
0 0 in winkelwagen - Totaal 0,00