Retourneren en ruilen

Hoe kan ik artikelen retourneren?

Je kunt de producten die je bij Parasol-shop.nl gekocht hebt binnen 14 dagen retourneren*. Voorwaarde voor retourneren is dat de producten niet gebruikt zijn, onbeschadigd en indien mogelijk in de originele verpakking verpakt zijn.*

Wanneer je een product wilt retourneren dat je via DPD ontvangen hebt ga je als volgt te werk:

  • Stuur het artikel en de bijbehorende ingevulde pakbon binnen 14 dagen aan ons terug.
  • Geef op de pakbon aan welk artikel je retourneert en hoeveel stuks je retourneert.
  • Indien je de order vanuit het buitenland betaald hebt per bankoverschrijving, schrijf dan je IBAN en BIC nummer op de factuur. Zonder IBAN en BIC kan het aankoopbedrag niet worden teruggestort op een buitenlandse rekening.
  • Indien je het retourformulier niet meer in bezit hebt kun je het modelretourformulier gebruiken.PDF modelretourformulier
  • Geef het pakket af bij een pakketpunt naar keuze. Mocht je het pakket via DPD terug willen zenden dien je online bij DPD een verzendlabel aan te maken. De retourkosten dien je zelf te voldoen.
  • Na controle en goedkeuring van de geretourneerde artikelen wordt het aankoopbedrag (inclusief eventuele leveringskosten) zo snel mogelijk teruggestort op je rekening. We zullen het aankoopbedrag in elk geval binnen 14 dagen na retourmelding terugstorten, mits het product binnen deze tijd bij ons is aangekomen of wij bewijs van verzending ontvangen hebben. We gebruiken voor terugbetaling altijd dezelfde betaalwijze als gebruikt is voor het plaatsen van de order. We hanteren geen betalingskosten voor een terugbetaling.
  • Zijn de producten die je retourneert niet meer als nieuw? Dan bepalen we tijdens het verwerken van de retourzending een afschrijvingspercentage. Je krijgt dan een gedeelte van het aankoopbedrag teruggestort.

Wanneer je een product wil retourneren dat je via de vrachtvervoerder ontvangen hebt ga je als volgt te werk:

  • Stuur een email naar de klantenservice en geef aan welke producten je wil laten afhalen. Maak een foto van de verpakte producten en geef aan op welke dag je de producten wil laten afhalen. De afhaling kan ingepland worden van maandag t/m vrijdag. Kies een dag waarop je de gehele dag thuis kunt zijn.
  • Geef op de pakbon aan welk artikel je retourneert en hoeveel stuks je retourneert.
  • Indien je de order vanuit het buitenland betaald hebt per bankoverschrijving, schrijf dan je IBAN en BIC nummer op de factuur. Zonder IBAN en BIC kan het aankoopbedrag niet worden teruggestort op een buitenlandse rekening.
  • Indien je het retourformulier niet meer in bezit hebt kun je het modelretourformulier gebruiken.PDF modelretourformulier

De kosten voor de afhaling staan in onderstaande tabel. Deze kosten worden ingehouden op het terug te storten bedrag.

Houd er rekening mee dat je de producten zelf dient te verpakken. Indien mogelijk in de originele verpakking. Je bent zelf verantwoordelijk voor het transportrisico tijdens de retourzending.

Wanneer je order wordt afgehaald door transporteur Thijs, zijn de Aanvullende voorwaarden bezorging met transporteur van toepassing.

Je kunt je order uiteraard ook met een andere vervoerder naar keuze aan ons retourneren.

In onderstaande tabel vindt je de kosten voor afhaling van je order. Heb je meerdere parasols of voeten die je wenst af te laten halen? Informeer dan naar de afhaalprijs bij de klantenservice.

ArtikelNederlandZeeuws-Vlaanderen en België
Kleine stokparasol€22,50€34,50
Grote stokparasol€30,00€42,00
Zweefparasols€37,50€49,50
Europallets€67,50€82,50
Halve pallets€52,50€60,00

Je kunt je pakket natuurlijk ook altijd retour brengen naar ons magazijn in Someren-Heide. Dat kan gedurende de openingstijden. Neem voor een vlotte afhandeling altijd je pakbon mee.

Na controle en goedkeuring van de geretourneerde artikelen wordt het aankoopbedrag (inclusief eventuele leveringskosten, exclusief eventuele afhaalkosten) zo snel mogelijk teruggestort op je rekening. Wij zullen het aankoopbedrag binnen 14 dagen na retourmelding aan je terugstorten, mits het product binnen deze tijd bij ons is aangekomen of wij bewijs van verzending ontvangen hebben. Wij zullen voor terug betaling altijd dezelfde betaalwijze gebruiken als gebruikt is voor het plaatsen van de order. Wij zullen nooit betalingskosten hanteren voor een terugbetaling.

* Producten die op bestelling of op maat voor je geproduceerd worden, zoals horecaparasols van het merk Glatz, kunnen niet worden geretourneerd of geruild. Het recht van retourneren geldt alleen voor online aankopen (aankopen in de winkel zijn uitgesloten). Het recht van retourneren geldt alleen voor consumenten en is niet van toepassingen op orders geleverd aan bedrijven, stichtingen of instellingen.

Adres voor retournering:
Buitencomfort BV
Kerkendijk 92A
5712 EW Someren

Hoe snel wordt ik terugbetaald na retourneren?

Als je retour in ons magazijn binnen komt, dan wordt deze in de meeste gevallen binnen twee dagen gecontroleerd en verwerkt. Na verwerking van de retour heb je het geld meestal binnen twee dagen terug op je rekening. Als het erg druk is, kan de verwerking soms wat langer duren.

 

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

Artikelen die op speciale bestelling voor je gemaakt worden (bijvoorbeeld bij horeca parasols of grote aantallen van andere producten) zijn uitgesloten voor retournering. Het recht van retourneren geldt alleen voor online aankopen (aankopen in de winkel zijn uitgesloten). Het recht van retourneren geldt alleen voor consumenten en is niet van toepassingen op orders geleverd aan bedrijven, stichtingen of instellingen.

Kan ik producten ook zelf terugbrengen?

Ja, dat is geen probleem. Je kunt je online bestelde producten in ons magazijn retour brengen. Meld je retourzending aan via: klantenservice@parasol-shop.nl. Zorg ervoor dat alle producten in de originele verpakking zitten en neem de ingevulde pakbon mee zodat we je direct kunnen helpen.

Menu